כל מה שרציתם לדעת על החיסון לקורונה (Covid-19)
ועל אופן האחסון

הקורונה (Covid-19) משפיע על אזרחי העולם מאז דצמבר 2019. אנשים מתו ממחלה זו, אך רבים הצליחו להחלים ממנה בעזרת טיפולים אחרים. עם זאת, כעת ישנם חיסונים המסייעים לטיפול במניעת Covid-19

חברות כמו פייזר-ביו-טק, אסטרה-זנקה, ג'נסן ומודרנה ישחררו את גרסאות החיסון שלהן בין דצמבר 2020 לפברואר 2021. כולן מעודדות את כולם לקבל חיסון שיעזור לעצור את התפשטות ה-Covid-19

הנה מתווה של החיסונים המבטיחים ביותר ל- COVID-19 בפיתוח, מתי הם צפויים להשתחרר, ומה שאתה צריך לדעת על החשיבות של ניטור הטמפרטורה. בעוד שהעולם שחרר אנחת רווחה גדולה על שחרור חיסוני COVID-19, עלינו להיות חרוצים ולשמור על החיסונים על ידי שמירתם בטמפרטורה המתאימה. עליך לדעת כי לגרסאות השונות של ה- COVID-19 יש המלצות ודרישות מיוחדות משלהן באיזו טמפרטורה יש לאחסן אותן.

Pfizer – החיסון של פייזר כבר החל להגיע לישראל ואזורים גדולים באירופה ובכל רחבי ארצות הברית. יותר מ- 165 מדינות יקבלו את החיסון בחודשים הקרובים. הם הביעו את אמונם ביכולתם להוציא את החיסון במהירות ובכמויות גדולות של אריזות איכותיות.

החיסונים שלהם הועברו למתקני בריאות שהוקפאו ב 70- מעלות צלזיוס ולכן הם מוכנים לצאת לחיסון מיד. ההפצה נשלחת בעיקר מאתר Kalamazoo, מישיגן ישירות לנקודות השימוש.

החיסון מגיע באמצעות תחבורה יבשתית ואווירית ומגיע ליעד בתוך יום-יומיים, ולאירופה עשוי לקחת יום או יומיים נוספים כדי להגיע. פייזר אמרו שהחיסון שלהם הוא "יעיל ב 90%". הוועדה המשותפת עודדה את החיסונים שלהם כדי לתת לאנשים מעל גיל 80, לעובדי שירותי בריאות ותושבי בית אבות.

להלן דפי עובדות לאישור המוצר Pfizer-BioNTech לאישור שימוש חירום עבור COVID-19

Fact Sheet for Healthcare Providers

Fact Sheet for Patients

Moderna – מודרנה

ה- FDA הוציא צו חירום לשימוש בחיסון המודרנה נגד COVID-19 ב- 18 בדצמבר 2020. זה היה החיסון הראשון שה-FDA אישר. החיסון ישמש בקרב בני 18 ומעלה. כמו המחקר של החברות האחרות, חיסון זה ידרוש מנה שנייה חודש לאחר הראשונה, בדומה לחיסונים אחרים.

Moderna  בדקה את ניסוי החיסונים שלהם על 15,400 אנשים, בני 18 ומעלה, עם מנה אחת בלבד. השיעור האפקטיבי הוא 94.1%, בהתבסס על 196 המקרים שהתנהלו. השלב האחרון של החיסון של מודרנה הושלם בעזרת 30,000 מתנדבים בני 18 ומעלה בארה"ב ב- 22 באוקטובר 2020, כולל אלה שהיו בסיכון גבוה לסיבוכים מהווירוס. המחקר השתמש גם בסיוע 7,000 מתנדבים אמריקאים בני 65 ומעלה.

מתנדבים בסיכון גבוה היוו 42% מכלל המשתתפים במחקר השלב השלישי שלהם. הם כללו יותר מ -11,000 מתנדבים מקהילות שונות ו -6,000 שמזדהים כהיספנים או לטינים.

200 מיליון מנות הוזמנו על ידי ממשלת ארה"ב, והם בחרו 300 מיליון מנות נוספות. בסוף דצמבר 2020 יועברו 20 מיליון מנות.

הם המשיכו באיסוף נתונים ומתכננים להגיש בקשה לרישיון ביולוגיה ל- FDA לקבלת רישיון מלא עד שנת 2021. ה- DoD, DHHS ו- CDC ינהלו את כל הפצת החיסונים בארה"ב. העדיפות תתבצע על ידי הוועדה המייעצת של CDC בנושאי חיסונים, והם יחליטו מי תהיה הקבוצה הבאה שתתחסן.

החיסון של מודרנה מגיע עם כמה תגובות לאחר סדרת 2 המינונים, כגון כאב במקום ההזרקה, אריתמה, נפיחות ולימפדנופתיה ipsilateral. רובם הועלו כהתרחשות קלה עד בינונית, כאשר כמה לאחר ההזרקה השנייה היו תגובות חמורות. התגובות התרחשו יום עד יומיים לאחר ההזרקה ונמשכו עוד יום עד יומיים.

החיסון ממודרנה הועמד פה אחד כהמלצה לאזרחי ארצות הברית על ידי ה- CDC. הצבעתם זכתה ב -11 נגד 0 בתמיכה בחיסון זה. ה- CDC מקווה להוציא את החיסון בין 125 ל -200 מיליון מנות נוספות לאזרחי ארה"ב עד הרבעון הראשון של שנת 2021. הסיבה להצבעה זו הייתה בגלל דיווחים מרובים שהראו כי מי שכבר קיבל את החיסון של פייזר היה עם אנפילקסיס קל עד חמור, כלומר הם היו אלרגיים לחיסון או למרכיבי החיסון

AstraZeneca – אסטראזנקה

החיסון נגד אוקספורד-אסטראזנקה טרם אושר על ידי ה- CDC, הוועדה המשותפת ו- MHRA, אך החיסון עבר סבבי בדיקות בקבוצה קטנה של אנשים מתחת לגיל 55, והראה שהוא יעיל ב-70-90%. אוקספורד-אסטרה-זנקה לקחה זן מוחלש של הצטננות משימפנזה ושינתה אותו כך שהוא נראה כמו

Covid-19 אך הוא לא יגרום למחלות.

חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד עבדו על חיסון זה לפני 2020 מכיוון שניתן לשנות אותו למאבק נגד סוגים רבים של מחלות, ולא רק COVID-19. הם גילו כי ניתן להתאים את אותו החיסון להילחם גם בזיהומי COVID-19.

בריטניה כבר הזמינה 100 מיליון מנות, ומדינות אחרות כמו מלזיה חתמו על חוזים ועוסקות באוקספורד-אסטרה-זנקה לגבי החיסונים שלהן. מדינות רבות מתייצבות עם החיסון הזה במקום של פייזר מכיוון שניתן לאחסן אותו במקרר במקום להחזיק אותו בטמפרטורה של 70- מעלות צלזיוס. הסיכוי שמדינות אלה יקבלו את החיסון בתחילת השנה צוטטו כ"די גבוהות ".

Janssen -יאנסן

ינסן, יצרני מוצרי ג'ונסון אנד ג'ונסון, עבדו על חיסון COVID-19 משלהם. הם החליטו לעשות את הניסוי שלהם בשלושה חלקים, כשהשלב האחרון יגיע מאוחר יותר ממה שציפו. הם רשמו כ- 45,000 מתנדבים לשלב האחרון הניסוי, הם הודיעו על קיצוץ מ- 60,000 בגלל מקרים גבוהים יותר של COVID-19.  יאנסן פרסמה עדכון כי יהיו להם את כל הנתונים שהם יזדקקו להם בסוף ינואר, בתקווה לנהל אותם בפברואר כל עוד ה- FDA יאשר, והנתונים שלהם מראים שהם בטוחים ויעילים.

במרוץ אחר חיסונים למיליוני האנשים ברחבי העולם, ג'אנסן עומד מאחורי המתחרים שלהם, יושב הרבה מאחורי פייזר, מודרנה ואסטראזנקה. בהיותם חברת ייצור תרופות, הרבה אזרחים ברחבי העולם חשבו שהחיסון שלהם יהיה הראשון שישוחרר.

נסיגה נוספת אירעה באוקטובר כאשר מטופל אחד חלה ב"מחלה לא מוסברת "במהלך המחקר, דבר שעצר את הניסויים במשך למעלה משבוע. הניסוי התחדש לאחר ביצוע הערכה, והראה כי אין שום גורם למחלה.

שלב אחרון ומאוחר זה של החיסון של יאנסן יהיה חקר משטר דו-מנות. הם החליטו לחקור עוד יותר את המחקרים שלהם לפני שהם משחררים נתונים מהמתנדבים שלהם מכל שלושת השלבים לוועדה המשותפת ול- FDA

הבנת החשיבות של ניטור טמפרטורה לאחסון חיסונים

מדוע מערכת ניטור טמפרטורות היא גורם כה חשוב ביחס לאחסון חיסונים? אם הטמפרטורה ביחידות המכילות את החיסון משתנה, זה עלול להרוס את החיסון. כלומר, במידה ויש שינוי בטמפרטורה, נדרש להשמיד חיסונים בשווי מילוני דולרים.

ע"פ ה-CDC, במידה ויש שינוי בטמפרטורה של החיסון, נדרש לבצע תיקון מיידי כדי למנוע מהחיסון לאבד מיכולותיו. ה-CDC ממליץ לבצע בדיקות סדורות כדי להבטיח את תקינות החיסון.

 CDC recommends regular temperature checks(page 12)

לקח הרבה זמן, מאמץ וכסף לפתח את חיסוני ה- COVID-19 שמשתחררים. אנשים ברחבי העולם המתינו, קיוו, אפילו התפללו לחיסונים האלה. שחרור החיסונים ל- COVID-19 על ידי חברות כמו פייזר וההודעה על התפתחותם המוצלחת הביאה תקווה למיליוני אנשים ברחבי העולם.

זכרו, ללא החיסונים הללו, החיים כידוע לעולם לא יוכלו לחזור למצבם הרגיל. גם כאשר החיסונים קיימים ומשתחררים, ההשפעות של- COVID-19 על החברה יישארו בתוקף זמן מה.

כאשר חיסון נחשף לטמפרטורות לא נכונות הוא בעצם נהרס והופך ללא יעיל לחלוטין ואף מסוכן. הבעיה לשמור על חיסונים בטמפרטורה הנכונה היא לדעת מתי הטמפרטורה משתנה. הדרך היעילה היחידה היא יישום של פתרונות לניטור טמפרטורה. על ידי מעקב מתמיד אחר טמפרטורת החיסונים שנמצאים באחסון, אין מקום לטעות. הפתרונות הטובים והיעילים ביותר לניטור טמפרטורות יכולים להודיע לך בכל פעם שהטמפרטורה משתנה, כך שניתן יהיה לתקן אותה לפני שייגרם נזק גדול.

טיפול באחסון חיסונים כראוי

מלבד הטמפרטורה, יש לאחסן את כל החיסונים כראוי, כלומר לשמור אותם באריזתם המקורית עד שהם שמספקים אותם לאנשים. בכל פעם שמישהו רואה הודעה כי הטמפרטורה באזור האחסון אינה פעילה, עליהם להגיד לרכז החיסונים בהקדם האפשרי. לחלופין, הם יכולים לדווח על הבעיה למפקח שלהם.

חטיבת פולריס תקשורת וסחר (בפולריס הנדסת מערכות בע"מ) מציעה דרך בטוחה, מאובטחת ויעילה לאחסון חיסונים. המערכת שלנו עומדת בנוהל 126, FDA ועוד. ותאפשר לכם לאחסן את החיסונים ללא דאגות.

Nano Spy

Nano Link

My Sirius

צרו קשר ברשתות החברתיות